Peribahasa Baru Dari Dewan Bahasa Dan Pustaka

PERIBAHASA BARU Peribahasa: Seperti anjing jantan dengan anjing betina. Maknernyer: Dua orang yg pantang bertemu...asyik nak beromen aje. Peribahasa: Sepandai-pandai lalat terbang akhirnya ke taik jugak dia hinggap. Maknernyer: Orang kalau dah perokok tu...kalau dia berhenti....akhirnya dia gerenti start balik punya. Peribahasa: Sepandai-pandai tupai melompat, tak pernah masuk ke sukan Olimpik. Maknernyer : Jangan macam bagus....pasal yg macam bagus tu selalunya tak bagus. Peribahasa: Biar putih tulang jangan putih muka. Maknernyee: Kalau surat beranak dah letak bangsa Melayu jangan eksen nak jadi Mat Salleh plak.....be proud of what you are. Peribahasa: Kalau tidak ader angin masakan satu LRT boleh bau busuk? Maknernyer: Ada orang kentotlah tu... Peribahasa: Seperti kacang luperkan mamak kacang putih. Maknernyer: Orang yg tak sedar diri....tak kenang jasa baik orang yg muler-muler memfofularkan dia. Peribahasa: Ader udang di sebalik udang lain Maknernyer: Jgn sangka yg duduk sorang kat tempat sunyi tu sorang....check betul-betul, mesti ader sorang lagi kat bawah ke, kat tengah ke, tengah baring ke... Peribahasa: Biar mati anak jgn mati pucuk Maknernyer: Kalau dah mati pucuk camner nak dapat anak.....btol tak? Peribahasa: Sudah jatuh ditimpa piano Maknernyer: Nasib malang yg tak agak-agak. Peribahasa: Hidung tak mancung, gigi pulak yang mancung. Maknernyer: maknernyer .... maknernyer..... maknernya........ jgn nak tersengeh-sengeh kat depan PC... pi buat kerja!!!!! @onion9@

Nama2 Tempat Yang Unik Ada Di Negara Kita

salam satu malaysia, Disini nak kongsikan ckit nama2 tempat unik dan pelik yang wujud di bumi tercinta Malaysia kita ini. Setiap tempat pasti mempunyai namanya tersendiri, bagaimana mendapat nama dan kenapa dinamakan demikian itu kita kena kaji lebih mendalam. Keunikan yang begini wujud di segenap pelusuk dunia, itulah yang dinamakan kepelbagaian. Kadang2 kita akan tertawa sendiri bile terbaca nama2 tempat yang pelik bunyinya.. Mungkin ada banyak lagi yang tak dinyatakan di sini. Buat masa ni, ini sahajalah nama2 tempat yang dapat d'list'kan. Kalau ada2 tambahan tu sudi2kan lah berkongsi,mesti pelik2 lg kn blh tgk.... oleh itu jom kita ramai2 tmbah kt komen bawah tu tgk tmpat nme ape lg yg anda thu pelik,klakar,xleh blah,xmsuk akal,xsemene-menenye dan sewaktu dgn nye..... Negeri Sembilan 1 Jalan Dato' Siamang Gagap 2 Kampung Penajis 3 Batang Benar 4 Kampung Jambu Lapan 5 Bongek Perlis 1 Bongor Kudong 2 Utan Aji 3 Cuping 4 Betis Patah 5 Tambun Tulang 6 Kampung Y ( kenapa? ) 7 Marhom Kayang 8 Simpang Empat Kangkung SARAWAK 1 Kampung Wireless 2 Tanjung Bekakap 3 Bawang Assan 4 Kampung Buangsiol SELANGOR 1 Batang Berjuntai 2 Bagan Tengkorak 3 Sabak Bernam Tebok Pulai Tebok Berihun Tebok Perenggan Tebok Mufrad Tebok Marjan JOHOR 1 Gelang Patah 2 Pasir Gudang 3 Batu Pahat 4 Kluang 5 Kampung Temu Jodoh. 6 Kampung Seri Bunian 7 Tongkang Pecah 8 Gunung Lambak 9 Kampung Ponorogo 10 Parit Botak 11 Parit Sonto 12 Kampung Puteri Menangis 13 Sedenak 14 Felda Air Tawar PAHANG 1 Janda Baik 2 Felda New Zealand 3 Dada Kering 4 Che Nor 5 Jangka Batu 13 6 Lubuk Paku 7 Kampung Temin 8 Bangau SABAH 1 Menggatal 2 Kampung Baru Jumpa 3 Felda Icebox 4 Merotai KEDAH 1 Tikam Batu 2 Megat Dewa 3 Padang Cicak 4 Permatang Kerat Telunjuk 5 Sungai Derhaka 6 Kampung Telekong 7 Ulu Melaka (langkawi) 8 Gurun 9 Baling 10 Kampung Namek (adakah penduduk2 asal kampung tu adalah org planet namek?-Dragon Ball ) 11 Kampung Tengkorak Batu 12 Bukit Kayu Hitam 13 Anak Bukit 14 Gajah Mati 15 Pokok sena PERAK 1 Parit 2 Dinding 3 Lumut 4 Titi Serong 5 Menglembu 6 Papan 7 Pusing 8 Mambang Di Awan 9 Kampung Tempe 10 Kampung Batang Bergedik 11 Hutan Melintang 12 Bota 13 Lahat 14 Teluk Intan 15 pasir Berdamar 16 Batu Gajah 17 Kampung Gajah 18 Slim River 19 Durian Sebatang 20 Batak Rabik 21 Larut Tin 22 Changkat Tin KELANTAN 1 Kg Pak Badul 2 Kg Palekbang 3 Tumpat 4 Kg Pauh Butut 5 Kg Pasir Lalat 6 Sg Satan 7 Pengkalan Kubu 8 Kg Pintu Geng 9 Kg Bunohan 10 Kg. Lawa 11 Gertak Lembu 12 Gertak Serong 13 Kg Pek 14 Kg Tok Imam Lapar PENANG 1 Jarak Atas 2 Balik Pulau 3 Gertak Sanggul 4 Kg Seronok TERENGGANU 1 Kg Alor Terbo 2 Kg Wad Sembilan 3 Kg Batu Rakit 4 Kg Imam Lapar 5 Kg Nasi Dingin 6 Kg Gong Badak 7 Kg Gong Pak Jin 8 Kg Pasir Panjang 9 Kg Padang Hangus 10 Kg Fakir 11 Kg Kuala Ping 12 Sungai Derhaka (kedah pon ad jgk) 13 Kg Langgar 14 Kg Lapan Kotak 15 Kg Cacar 16 Lorong Surau 17 Kg Jerung 18 Kg Bawah Atas Tol 19 Chukai 20 Kg Telaga Batin 21 Kg bogel (cube kalau orang tnye.. kamu nak g mane...nak g bogel...haha) MELAKA 1 Batang Tiga 2 Pulau Besar 3 Tanjung Bidara 4 Bukit Piatu 5 Bukit Beruang 6 Air Keroh 7 Alor Gajah 8 Semabok 9 Durian Tunggal 10 Durian Daun 11 Bukit Senjuang 12 Ujong Pasir 13 Ayer leleh 14 Kampung Jawa 15 Batang Melaka ps: maap la klo ade kmpg anda tersenarai diatas juz suke2 je... SUMBER: www.ehozan.com

You Got Served-Beat The World (2011)BRRip.720p.mkv

You Got Served-Beat The World (2011)BRRip.720p.mkv BRRip | English | MKV | x264 | 1280 x 544 | 23.98 fps | AAC@ 48.0KHz | 01:31:16 | 458.07 Mb Genre: Drama IMDb info Director: Robert Adetuyi Cast: Tyrone Brown, Mishael Morgan and Nikki Grant

Three dance crews prepare to do battle at the international Beat the World competition in Detroit. In the final showdown to become world champions lifelong hopes, dreams and even lives, are at stake.
DOWNLOAD PART1 PART2 PART3

Bahana Mael Lambung dan Ah Chai Bakal Difilemkan

11:13 AM Posted by Viral Sohor View Comments
Begitu hebat penangan Maharaja Lawak. Berita terkini daripada tweet pengarah,Ahmad Idham (@Ahmad_Idham) menyatakan bahawa karakter Mael Lambung dan Ah Chai yang dibawa oleh Jozan bakal difilemkan dan akan diberi judul Mael Lambung vs Ah Chai The Movie. * Caiyok ar Jozan :lucu1: ..kalo jd neh memang meletop.. :lucu_tembak: Mael lambung tak makam rasuah :lucu_cerut:.... Sumber http://fulaweh.net

Bahaya Upload Gambar Anda Di Pelbagai Website!!! (Khususnya Perempuan)

Rasanya sudah banyak artikel mengenai betapa bahayanya upload gambar di pelbagai website seperti Facebook, Twitter, Myspace dan segala macam lagi jenis website. Tapi apa yang XLAWS nak sampai dan tunjukkan kali ini adalah lebih bahaya apa yang korang semua sangka kan dan tidak terlintas di fikiran korang!!!. Khususnya kepada semua perempuan di luar sana tu tak usah la upload gambar korang di mana-mana laman sosial ataupun mana-mana website. Tak payah nak tunjukkan kejelitaan, kecantikan, kesexyian, kecomelan, lurah-lurah dendam semua tu atau dengan perkataan lebih mudah "bajet cantik je". Korang nak tahu kenapa XLAWS cakap macam ni???. Sebab fungsi Photoshop skang ni lebih maju kehadapan! haaa kalo korang tak percaya korang usha gambar kat bawah ni.

Before After Scanned!

Dengan beberapa klik je kat Photoshop tu dah boleh nampak "barang" korang. Ni la akibatnya kepada siapa yang pakai sexy sangat, baju nipis ataupun tak pakai bra. Memang korang senang kena scan la kejap lagi. Jadi, kepada wanita di luar sana yang ada gambar sexy korang tu cepat-cepat la delete sebelum giliran korang pula jadi mangsa siber ni. Lebih baik kita semua menutup aurat seperti mana yang telah ditetapkan dalam Islam daripada mengikut budaya barat yang negatif ni. Hikmah di sebalik menutup aurat ialah dapat mengelakkan kejahatan, maksiat dan menjaga maruah serta harga diri. Oleh itu, cara berpakaian lelaki juga mesti memenuhi tujuan tersebut. Mempamerkan tubuh merupakan satu kesalahan kerana dikhuatiri boleh menjurus kepada perkara kejahatan dan kemaksiatan sekiranya mempamerkan tubuh dengan aksi dan gaya yang tidak sepatutnya untuk tatapan umum tanpa rasa malu apatah lagi sehingga menyalahi hikmah menutup aurat. Apa yang XLAWS nak nasihatkan ialah jangan lah kita menunjuk-nunjukkan kecantikan luaran yang ada. Sebaliknya kita harus menunjukkan kecantikan dalaman seperti akal, minda, dan kelebihan yang ada pada kita. Sekian terima kasih. Akhir sekali XLAWS nak minta maaf kalau ada kata-kata kesat yang menyentuh perasaan korang serta gambar-gambar sexy di atas ni. XD Note: Jangan lupa sebarkan kepada rakan-rakan anda semua!

IDM 6.05 Build 14 Silent Install

8:41 PM Posted by Viral Sohor View Comments
DOWNLOAD Pass:InternetDownloadManager

7 Macam Pahala Yang Dapat Di Nikmati Selepas Matinya

7:52 PM Posted by Viral Sohor View Comments
Dari Anas r.a. berkata bahawa ada tujuh macam pahala yang dapat diterima seseorang itu selepas matinya.

1.

Sesiapa yang mendirikan masjid maka ia tetap pahalanya selagi masjid itu digunakan oleh orang untuk beramal ibadat di dalamnya.

2.

Sesiapa yang mengalirkan air sungai selagi ada orang yang minum daripadanya.

3.

Sesiapa yang menulis mushaf ia akan mendapat pahala selagi ada orang yang membacanya.

4.

Orang yang menggali perigi selagi ada orang yang menggunakannya.

5.

Sesiapa yang menanam tanam-tanaman selagi ada yang memakannya baik dari manusia atau burung.

6.

Mereka yang mengajarkan ilmu yang berguna selama ia diamalkan oleh orang yang mempelajarinya.

7.

Orang yang meninggalkan anak yang soleh yang mana ianya selalu mendoakan kedua orang tuanya dan beristighfar baginya

8.

Yakni anak yang selalu diajari ilmu Al-Qur'an maka orang yang mengajarnya akan mendapat pahala selagi anak itu mengamalkan ajaran-ajarannya tanpa mengurangi pahala anak itu sendiri.
Abu Hurairah r.a. berkata, Rasulullah S.A.W. telah bersabda : "Apabila telah mati anak Adam itu, maka terhentilah amalnya melainkan tiga macam :

1.

Sedekah yang berjalan terus (Sedekah Amal Jariah)

2.

Ilmu yang berguna dan diamalkan.

3.

Anak yang soleh yang mendoakan baik baginya

Karak (2011) DVDRip

4:59 PM Posted by Viral Sohor View Comments
PLOT MOVIE Empat pelajar kolej yang menuju kembali ke Kuantan selepas bermalam di Kuala Lumpur terperangkap dalam kesesakan yang teruk sepanjang lebuh raya Karak. Disebabkan perlu menghadiri kuliah penting keesokan harinya, mereka membuat keputusan menggunakan jalan lama. Namun sebenarnya keputusan itu bakal menemukan mereka dengan suatu pengalaman baru..

Cinta itu Bisu?

Dalam satu kisah percintaan yang menarik. Sepasang suami isteri berjalan di tepi sebuah tasik yang indah. Kemudian mereka berhenti di sebuah bangku yang disediakan di tepi tasik. Kemudian si isteri bertanya kepada si suami. Ini dialog mereka

Isteri : Mengapa abang menyukai saya? Mengapa abang cintakan saya?

Suami : Abang tidak boleh menerangkan sebabnya, namun begitu abang memang menyayangi dan mencintai Sayang!

Isteri : Abang tak boleh terangkan sebabnya? Bagaimana abang boleh katakan abang sayang dan cintakan saya sedangkan abang tidak boleh menerangkannya.

Suami : Betul! Abang tak tahu sebabnya tetapi abang boleh buktikan bahawa abang memang cintakan Sayang!

Isteri : Tak boleh beri bukti! Tidak! Saya hendak abang terangkan kepada saya sebabnya. Kawan-kawan saya yang lain yang mempunyai suami dan teman lelaki, semuanya tahu menerangkan mengapa mereka mencintai. Dalam bentuk puisi dan syair lagi. Namun begitu abang tidak boleh terangkan sebabnya

Si suami menarik nafas panjang dan dia berkata"Baiklah! Abang mencintai Sayang sebab sayang cantik, mempunyai suara yang merdu, penyayang dan mengingati abang selalu. Abang juga sukakan senyuman manis dan setiap tapak Sayang melangkah, di situlah cinta Abang bersama Sayang!"

Si isteri tersenyum dan berpuas hati dengan penerangan suaminya tadi.Namun begitu selang beberapa hari si isteri mengalami kemalangan dan koma.

Si suami amat bersedih dan menulis sepucuk surat kepada isterinya yang disayangi. Surat itu diletakkan di sebelah katil isterinya di hospital.Surat tersebut berbunyi begini :"Sayang!Jika disebabkan suara aku mencintai mu... sekarang bolehkah engkau bersuara? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu. Jika disebabkan kasih sayang dan ingatan aku mencintai mu...sekarang bolehkah engkau menunjukkannya? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.Jika disebabkan senyuman aku mencintai mu... sekarang bolehkah engkau tersenyum? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.Jika disebabkan setiap langkah aku mencintai mu.... sekarang bolehkah engkau melangkah?Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu. Jika cinta memerlukan sebabnya, seperti sekarang. Aku tidak mempunyai sebab mencintai mu lagi.Adakah cinta memerlukan sebab? Tidak! Aku masih mencintai mu dulu, kini,selamanya dan cinta tidak perlu ada sebab. Kadangkala perkara tercantik dan terbaik di dunia tidak boleh dilihat, dipegang. Namun begitu iaboleh dirasai dalam hati."

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...