20 TANDA CINTA SEMAKIN PUDAR

  • Malas angkat telefon..
  • Pape hal asyik cakap malas, malas, malasss jer..
  • Bila ajak keluar, asyik busy memanjang..mcm lar dia YB..!
  • Sudah pandai bergurau secara kasar n menyakitkan hati..
  • Mula menggelakkan diri dari bejumpa..
  • Dia dah x kisah kalau tak jumpa pun..sebulan x jumpa lagi bagus..
  • Bila dah janji date, tapi lupa nak datang..alasan lapuk diberi..lupa larr..tertido…
  • Apa kita buat dah tak betul dimata dia..
  • Dia nampak kelemahan kita lebih dari kebaikan..
  • Taip sms pun pendek2 jer..
  • Bila kita cakap “i love u”, dia balas ‘errrmmm..” jer..?!!
  • Bagi alasan.. “awak nie terlalu baik untuk saya..saya tak layak untuk awak..”.. masa ngorat kita dulu xde pulak timbul hal tu..!
  • Bila ajak jumpa parent, macam2 cara dia cuba menggelak..
  • Dah jumpa parent pun alasan banyak, nak cakap hal “kahwin”..?? kejap jer dia tukar topik..
  • Dia dah tak kisah apa yang jadi pada kita..
  • Susah nak senyum @ gurau2 macam dulu-dulu..
  • Dengan orang lain dia boleh cakap ‘single’..!
  • Dulu-dulu asal nak keluar dating jer mesti nak pakai baju matching..sekarang dah taknak.. rimas katanya..poyo plak dah katanya sekarang..
  • Dulu sanggup tolak ajakan kawan semata-mata nak keluar dengan kita.. tp sekarang dah terbalik..
  • Dulu boleh jer bergayut berjam-jam.. sekarang 5 minit pun susah,..katanya hp cepat panas..

Kasih Ayah Tetap Jangan Dilupakn

APA YANG ANDA TAK TAHU TENTANG SEORANG AYAH
Mungkin ibu lbh kerap menelefon utkmenanyakan keadaan kita setiap hari..Tp tahukah kita, sebenar nya ayah lah yg mengingatkan ibu utk menelefon kita?
Semasa kecil, ibu lah yg lebih sering mendukung kita..Tp tahukah kita bhw sebaik saja ayah pulang bekerja dgn wajah yg letih ayahlah slalu menanyakan apa yg kita lakukan seharian ?
Saat kita sakit@demam, ayah sering membentak "sudah diberitahu! jgn minum ais!".Tp tahukah kamu bahwa ayah sangat risau.??
Ketika kita remaja, kita meminta izin untk keluar malam. Ayah dgn tegas berkata "tidak boleh!"..Sedarkah kita bhw ayah hanya ingin menjaga kita? Krn bagi ayah, kita adlh sesuatu yg sangat berharga.
Saat kita sudah d percayai, ayah pun melonggarkan peraturannya. Maka kita telah melangar kpercayaan nya...Maka ayah lah yg setia menunggu kita di ruang tamu dgn rasa sangat risau..
Setelah kita dewasa,ayah telah mghantar kita ke sekolah@kolej untuk belajar..
Di saat kita memerlukan ini-itu, utk keperluan kuliah kita, ayah hanya mengerutkan dahi.tanpa menolak, beliau memenuhinya..Saat kamu berjaya..Ayah adlh org pertama yg berdiri dan bertepuk tangan untukmu..Ayah akan tersenyum dngan bangga..
Sampai ketika jodoh kita telah datang dan meminta izin untuk mengambil kita dari ayah..Ayah sangat berhati-hati mengizinkan nya..Dan akhirnya..Saat ayah melihat kita duduk di atas plamin bersama pasangan nya..ayahpun tersenyum bahagia..
Apa kita tahu,bhw ayah sempat pergi ke belakang dan menangis?
Ayah menangis krn ayah sangat bahagia..Dan diapun berdoa "Ya Tuhan, tugasku telah selesai dgn baik..Bahagiakan lah putra putri kecilku yg manis bersama pasangannya"..
Setelah itu ayah hanya akan menunggu kedatangan kita brsma cucu-cucunya yg sesekali dtg utk menjenguk..Dengan rambut yg memutih dan badan yg tak lagi kuat untuk menjaga kita..
(sebarkan jika kita sayang kepada ayah kita)
Ɩ♥ѵӗ U ayah ({})♥
* mungkin ramai yang tidak kisah akan kasih sayang seorang ayah ataupun redhanya... saat kita exam, adakah kita akan meminta ayah mendoakan kita. kebanyakannya akan meminta doa seorang ibu.
* sedalam dalam hati ayah, ada perasaan mahu melakukan yang terbaik untuk ahli keluarganya.
* answer me, siapa lelaki terbaik yang pernah hidup dalam hidup kalian? yang sanggup berkorban duit, sanggup melukakan dirinya untuk kalian...♥
sumber:gempak.org

Gemuk=Bungkus, Kurus=Bukak.. Apa Kes?

Assalamualaikum :) Perempuan memang cepat lupa diri ye kalau dah cantik? Contoh macam gambar di bawah :) h kurus mulalah lupa diri ye? Pakaian kalau boleh semuanya nak bagi nampak bentuk badan yang dah slim tuh. =.= Mungkin monolog mereka begini ye?

"dulu aku gemuk, aku tak boleh pakai baju ni, masa ni lah aku nak tunjuk yang aku ni ada potongan badan yang menarik,haha.. confirm ramai yang pandang terbeliak biji mata" ATAU "pehh.. lawa juga ye kulit aku nie, kasi tayang. tayang! hahaha!!"

Mula-mula elok saja semuanya longgar, labuh.. cantik semuanya tapi bila dah cantik sikit, badan da
ATAU -sila tambah sendiri ye :)-
Huuu. apakah?? Ini gambaran yang mungkin lagi jelas??
googoooll..
Haaa. nampak tak? nampak ke tidak?? Berpakaian niat biar kerana Allah, cantik pun kerana Allah.. jangan bila kau dah kurus, kau tayang semua kat orang.. salah tuh makcik pakcik,nenek,... Jagalah penampilan kita, kalau dulu(masa gemuk) kita pakai pakaian yang longgar apa salahnya bila dah cantik sikit kita tetapkan penampilan macam tuh kan? :) Kalau macam nie lah, aku lebih suka tengok yang berisi dari yang tak da isi. HAHA. *tapi ada jugak yang berisi tak sedar diri =.=
Nangka. Nangka. Nangka. Nangka. Siapa nak peluk, bolehlah.. nangka ditayang memang untuk ditatap.. perghh!!
Muahahaha !! Okeylah.. Hiasi peribadi, Jagalah diri, Selamat Tengahari or Mungkin dah petang hari.. Hahaha. p/s : penggunaan kata-kata diatas memang straight to the point and tak bertapis tapi jangan herankan lah ye. HAHAHA.
sumber:gempak.org

Ciri-Ciri Anak Sulung,Tengah,Bongsu Dan Tunggal

Anak Sulung

Anak sulung merupakan cahaya mata pertama di dalam keluarga dan menjadi tumpuan kasih sayang dan perhatian ibu bapa. sehinggalah kedatangan adik baru. Namun apabila mereka meningkat remaja, mereka lebih pandai membawa diri masing-masing dan sanggup berkorban demi demi adik-adik.

Ciri-ciri yang ada pada mereka ialah :

anak sulung dikaitkan dengan sikap pelindung, suka bertolak ansur, serta ego.

sering berjaya dalam hidup.

lebih pandai mengambil hati orang tua.

mempunyai nilai tanggung jawab yang tinggi.

Anak Tengah

Biasanya anak tengah lebih pelik sedikit dari anak-anak yang lain. Mereka lebih gemar berdikari dan membuat hal sendiri. ini kerana mereka adalah antara yang paling kurang ‘favourite’ di kalangan adik-beradik yang lain. Seringkali mereka juga teras terpinggir. Dalam banyak hal mereka merasakan diri mereka dipaksa untuk mengalah kepada si sulung atau si bongsu. Sebab itu di kalangan mereka juga kadangkala mudah dilanda tekanan. Oleh itu, anak tengah juga cuba untuk melakukan yang terbaik bagi diri mereka tanpa mengharapkan bantuan orang lain.

Ciri-ciri yang ada pada mereka ialah :

lebih berdikari berbanding dengan si sulung atau adik beradik yang lain.

lebih percaya dengan keyakinan sendiri.

suka mencuri perhatian dengan cara tersendiri.

sering merasakan diri mereka terpinggir.

terlalu mengalah

Anak Bongsu

Mendengar ungkapan anak bongsu saja cukup memadai untuk membuat tafsiran bagaimanakah sikap anak bongsu. Mereka sering digambarkan sebagai seorang yang manja dan besar kepala dan mahukan orang lain mengikut kehendak mereka sahaja. Mereka perlukan orang lain untuk melakukan apa saja dalam hidup. Sering dikatakan mereka kurang berjaya dalam hidup memandangkan sikap ketidakpercaya ibu bapa terhadap mereka. Biarpun mereka berjaya namun sikap ibu bapa sendiri membuatkan hidup mereka terbatas. Mungkin ibu bapa sentiasa berasakan anak bongsu memerlukan perlindungan mereka buat selama-lamanya.

Ciri-ciri yang ada pada mereka ialah :

happy go-lucky dan yakin diri.

manja.

berkeinginan dan bercita-cita tinggi.

sukar membuat keputusan sendiri.

Anak Tunggal

Dalam banyak kategori, ramai ingin menjadi anak tunggal. ramai yang beranggapan seronok menjadi anak tunggal memandangkan hanya mereka satu-satunya anak dalam keluarga. Mereka akan menjadi tempat sepenuh tumpuan, perhatian dan curahan kasih sayang ibu bapa. Mereka juga tiada persaingan dari adik-beradik yang lain. Dari sudut hubungan bersama ibu bapa, tidak dinafikan hubungan anak tunggal lebih kukuh dan erat. Mereka saling memerlukan antara satu sama lain, saling menyokong dan menggalakkan.

Ciri-ciri yang ada pada mereka ialah :

sering merasakan diri mereka kesunyian.

lebih berkeyakinan kerana sudah terbiasa segala yang dihajati tercapai.

lebih bijak bergaul.

lebih cepat matang.

terlalu rapat dengan ibu bapa walau usia makin meningkat.

sukar nak bertolak ansur dengan orang lain

Sumber Asal http://uptomu.net

Ayat Motivasi

Ayat motivasi dapat menaikkan semangat kita terutamanya pada hari Isnin memang terkenal dengan “Monday Blues” dimana kebanyakkan orang akan menjadi lemau dan malas nak buat apa-apa. Post kali ini kami akan kongsikan kepada anda beberapa mutiara kata dan ayat-ayat motivasi yang mampu untuk menaikkan semangat untuk berkerja icon smile 20++ Mutiara Kata dan Ayat ayat Motivasi yang Menarik
artikel motivasi 20++ Mutiara Kata dan Ayat ayat Motivasi yang Menarik

gambar ni bermotivasi tak? hahaha

Ayat Motivasi dan Mutiara Kata

  1. Semiskin-miskin orang ialah orang yang kekurangan adab dan budi pekerti – Hukama
  2. Jika anda mahu membuat sesuatu, anda akan cari jalan. Jika anda tidak mahu membuat sesuatu, anda akan cari alasan. – Peribahasa Arab
  3. Harta akan habis digunakan tanpa ilmu tetapi sebaliknya ilmu akan berkembang jika ianya digunakan.
  4. Nilai hidup harus diukur dengan garis yang lebih mulia, iaitu kerja dan bukannya usia. – Richard Brinsley Sheridan
  5. Kamu dapat mengenal lebih banyak tentang diri seseorang itu dari adab dan pertanyaannya, bukan dari jawapan-jawapannya. – Voltaire
  6. Setiap orang dapat mencapai kejayaan dalam hal apa saja, asalkan ia sangat menyukai pekerjaan yang dilakukan.
  7. Lebih baik tidur dengan perut yang lapar daripada bangun tidur dengan banyak hutang.
  8. Jagalah dirimu baik-baik, usahakanlah kemuliaannya, kerana engkau dipandang manusia bukan kerana rupa tetapi kesempurnaan budi dan adab.
  9. Masa depan itu dibeli oleh masa sekarang. – Samuel Johnson
  10. Seseorang yang jujur diterima ucapannya oleh musuh.
  11. Pengecut mati banyak kali sebelum kematiannya. Yang berani mati hanya sekali.
  12. Hidup biarlah berbakti, walaupun tidak dipuji…
  13. Jangan sekali-kali kita meremehkan sesuatu perbuatan baik walaupun hanya sekadar senyuman.
  14. Dalam kerendahan hati ada ketinggian budi. Dalam kemiskinan harta ada kekayaan jiwa. Dalam kesempitan hidup ada kekuasaan ilmu.
  15. Jika keadilan ditegakkan, keberanian tidak diperlukan lagi.
  16. Barangsiapa menyebarluaskan berita-berita kekejian yang didengarnya, maka dia seperti pelakunya.
  17. Tidak ada manusia yang hidup untuk gagal, tetapi tidak merancang adalah merancang untuk gagal.
  18. Orang yang sibuk selalunya nampak bising, orang bekerja diam diam sahaja.
  19. Apabila engkau telah berazam, maka bertawakallah kepada Allah – Ali imran : 159
  20. Kekuatan tidak datang dari kemampuan fizikal,tetapi ianya datang dari semangat yang tidak pernah mengalah.
sumber:http://cisdel.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...