Jangan Minum Air Putih Sambil Berdiri

SALAM........KITA sering mendengar saranan agar meminum air putih banyak demi kesihatan. Namun jika cara kita salah saat minum air putih itu maka boleh merugikan kesihatan. Suatu kajian kesihatan akupuntur yang diadakan salah satu ahli akupuntur, membuktikan bahawa air minum yang masuk dengan cara minum sambil duduk lebih baik dibandingkan kita minum dengan cara berdiri.Air putih yang kita minum ketika duduk akan disaring oleh sfringer. Sfringer adalah suatu struktur maskuler (berotot) yang boleh membuka dan menutup. Setiap air yang kita minum akan disalurkan pada pos-pos penyaringan yang berada di ginjal. Sebaliknya, jika kita minum air putih dengan cara berdiri, maka air yang kita minum itu masuk tanpa disaring lagi. Air itu bolehterus masuk menuju kandung kemih. Ketika langsung menuju kandung kemih, maka terjadi pengendapan di saluran ureter. Kerana banyak limbah-limbah yang tersisa di ureter maka hal ini oleh menyebabkan penyakit kristal ginjal. Salah satu penyakit ginjal yang berbahaya. Susah kencing itu penyebabnya. Cara mengatasinya : 1. biasakan minum duduk. 2. banyak minum air putih tapi minum dengan perlahan dan jangan terburu-buru

SUMBER::http://www.gempak.org/forum/showthread.php?t=44114

Rahsia ais & air sejuk

1. Air sejuk yang hening dapat menolong pesakit insomnia yang sukar tidur agar dapat kembali tidur seperti biasa. 2. Orang yang tidur dalam udara yang sejuk dan berselimut untuk memanaskan tubuhnya adalah kombinasi yang baik untuk menjaga kesihatan secara menyeluruh dalam jangka masa pendek apatah lagi jangka panjang. 3. Udara panas lebih memudahkan penyebaran penyakit berjangkit kerana bakteria lebih agresif dan cepat membiak dalam cuaca begini. 4. Liputan ais di Antartika (daerah Kutub Selatan) dan Artik (daerah Kutub Utara) adalah pengimbang dasar bumi yang amat panas. 5. Kombinasi dalam bumi yang panas dan luaran bumi yang sejuk adalah rahsia keseimbangan tekanan semulajadi alam yang mengawal graviti dan pergerakan bumi pada paksinya. 6. Ais atau air sejuk dapat mengembalikan memori atau sifat pelupa yang keterlaluan. 7. Benarkan anak anda mengunyah ais kerana ini akan menguatkan giginya dan benarkan anak anda memakan ais krim secara perlahan-lahan dan berterusan sehingga batuknya hilang dalam masa beberapa jam kerana mengambil ubat batuk biasanya akan mengambil masa satu minggu untuk melegakan batuk secara total. 8. Membiasakan diri mengunyah ais akan meningkatkan kecerdasan fikiran dan kepantasan pergerakan. 9. Ais amat diperlukan oleh mana-mana atlit sukan dalam kecederaan yang tidak disangka-sangkakan. 10. Air sejuk atau ais kini dijadikan bahan perencat kepada kecederaan yang akut seperti demam panas yang biasanya dihidapi oleh bayi yang mempunyai potensi menghidapi penyakit sawan. 11. Air sejuk adalah terapi yang amat popular sebagai penguat tulang yang telah patah dengan syarat ia dibalut dengan kain hitam. 12. Air sejuk dalam rahsia cuka adalah sangat baik untuk menguatkan tulang yang patah kerana ia dapat menyembuhkan tulang dengan lebih cepat. 13. Air suam dengan rahsia cuka yang diminum akan melemahkan dan mengecutkan sistem aliran darah yang menjadi penyebab utama terjadinya lumpuh. 14. Adalah makruh mengambil air sembahyang (wuduk) pada suhu yang tinggi atau yang telah terkena panas cahaya matahari yang pastinya akan mengganggu sistem deria pada kulit. 15. Air sejuk secara psikologinya amat ditakuti oleh pesakit yang mengalami gangguan jin atau dikuasai oleh unsur-unsur spiritual yang jahat. 16. Air sejuk mempunyai nada bunyi dalam tekanan rendah yang amat lembut lagi mengharmonikan.. 17. Air sejuk akan menguatkan tulang bayi. 18. Air sejuk akan meningkatkan sistem imun yang luar biasa sebagai tenaga pencegahan berbagai penyakit alahan dan jangkitan. 19. Air sejuk dalam rahsia ais memegang rahsia kepadatan molekul kristal yang paling keras iaitu Intan. 20. Air sejuk adalah kuasa penyerap yang amat sesuai dijadikan sistem penghantaran tenaga yang paling cekap sehingga ke dasar sel yang jauh dan menyeluruh. 21. Air sejuk mempunyai daya rangsangan yang boleh mengembalikan semangat orang yang telah hilang seperti pengsan, gila dan koma kembali sedar. 22. Mandi air sejuk akan menguatkan tulang. Tulang yang berlebihan dengan urik asid akan meningkatkan suhu tulang dan melemahkan struktur tulang. 23. Air sejuk lebih stabil molekul atomnya. 24. Air sejuk lebih peka kepada gelombang frekuensi rendah yang dirakamkan melalui niat dalam amalan berwuduk. 25. Air sejuk dapat merakamkan gelombang frekuensi rendah lebih stabil. 26. Air sejuk sesuai dijadikan air penawar kepada orang yang ingin merakamkan bunyi dalaman yang disertai dengan rasa kasih sayang dan keikhlasan. 27. Air kelapa muda bersifat sejuk dan amat baik untuk kesihatan kerana ia amat berkesan meneutralkan kesan keracunan dan keasidan yang berlebihan di dalam aliran darah. Tubuh secara semulajadi bersifat panas dan ia memerlukan pasangan yang bersifat sejuk. 28. Oksigen dan hidrogen bersifat panas dan ia menguasai bahagian perut. Adalah menjadi suatu kesalahan memulakan amalan pemakanan di waktu pagi dengan unsur-unsur yang panas. Minumlah seteguk air sejuk di awal pagi kerana ia akan menguatkan perut

sumber

Hargailah Orang Yang Kita Sayang!~

bila kita sayang orang tu, kita tunggu dia lama pun xpe, tapi bila dia tunggu kita??? dia marah2.. ... Hati kata..ala 'adatlah ada yg tunggu & menunggu... bila kita sayang orang tu, kita x tido pun xpe layan dia yang bosan, tapi bila kita bosan,ada dia layan kita??? hati kata..xpe dia bz kot... bila kita sayang orang tu, kita gaduh ngan dia,kita diam je... tapi dia heboh 1 dunia, hati kata..xpe,dia tention 2... bila kita sayang orang tu, kita call nak cakap ngan dia, tapi dia bagi phone kat orang laen atau matikan, bila jadi cam tu, xpe... hati kata..xpe,layan je..kawan dia kawan kita juga... bila kita sayang orang tu, kita bercerita ngan dia,cerita nan tunggul ag baik. Tapi,bila dia bercerita ngan kita?? kita dengar, sepatah2 kita kena ingat.. kalau x ingat,kita kene marah.. hati kata..xpe,sayang lah katakn... bila kita sayang orang tu, kita & dia lapar, tapi kita bagi semua roti kita kat dia, hati kata..ala jaga lah hati dia,cian dia... bila kita sayang orang tu, kita sanggup bagi dia rehat bila dia letih, tapi bila kita letih, dia suruh juga layan dia bila dia bosan, adil ke??? hati kata..ala bukan slalu pun... bila kita sayang orang tu, kita jadi cam orang gila dengar dia sakit, tapi bila kita sakit, dia siap kuar ngan kawan2 dia meraikan hari kesakitan kita, hati kata..xpe,xkan dia nk berkepit ngan kit 24 jam... bila kita sayang orang tu, kita x pernah pentingkan diri sendiri, tapi dia hipokrit tahap gaban, hati kata..xpe,dia memang macam tu kene lah terima... bila kita sayang orang tu, kita sayang nak tinggal kan dia selama-lamanya, tapi dia xtau kita berdepan dengan maut, walaupun kita sakit,dia kata kita sakit biase-biase je,jangan mengarot, hati kata..macam mana lah dia bila kita x ada, mesti dia happy... bila kita sayang orang tu, kita x sanggup tengok orang dia menderita, tapi dia x pernah hargai diri kita, hati kata.. tau x betapa kita sayang kat dia...? bila kita sayang orang tu, kita sanggup tinggal kan dia selama-lamanya untuk dia bahagia, tapi,adakah dia tau pengorbanan kita? hati kata..xpe,janji dia bahagia... DAN... bila kita dah tinggalkan dia selama-lamanya, dia datang ziarah pusara kita, dia kata dia mintak maaf sebab pernah mengata kita.. dia mintak maaf sebab pernah buat kita tunggu dia, dia mintak maaf sebab pernah paksa kita layan dia time bosan, dia mintak maaf sebab pernah heboh 1 dunia salah kita, dia mintak maaf sebab pernah x hirau kan call kita, dia mintak maaf sebab pernah x dengar luahan hati kita, dia mintak maaf sebab pernah buat kita kelaparan sebab dia, dia mintak maaf sebab pernah ganggu waktu rehat kita, dia mintak maaf sebab xpernah hiraukan sakit kita, dia mintak maaf sebab pernah pentingkan diri sendiri, dia mintak maaf sebab pernah tengok penderitaan kita... namun semua telah terlambat,, hargailah orang-orang yang kita sayang...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...