Hargailah Orang Yang Kita Sayang!~

Thursday, March 3, 2011 5:39 PM Posted by Md Apiz

bila kita sayang orang tu, kita tunggu dia lama pun xpe, tapi bila dia tunggu kita??? dia marah2.. ... Hati kata..ala 'adatlah ada yg tunggu & menunggu... bila kita sayang orang tu, kita x tido pun xpe layan dia yang bosan, tapi bila kita bosan,ada dia layan kita??? hati kata..xpe dia bz kot... bila kita sayang orang tu, kita gaduh ngan dia,kita diam je... tapi dia heboh 1 dunia, hati kata..xpe,dia tention 2... bila kita sayang orang tu, kita call nak cakap ngan dia, tapi dia bagi phone kat orang laen atau matikan, bila jadi cam tu, xpe... hati kata..xpe,layan je..kawan dia kawan kita juga... bila kita sayang orang tu, kita bercerita ngan dia,cerita nan tunggul ag baik. Tapi,bila dia bercerita ngan kita?? kita dengar, sepatah2 kita kena ingat.. kalau x ingat,kita kene marah.. hati kata..xpe,sayang lah katakn... bila kita sayang orang tu, kita & dia lapar, tapi kita bagi semua roti kita kat dia, hati kata..ala jaga lah hati dia,cian dia... bila kita sayang orang tu, kita sanggup bagi dia rehat bila dia letih, tapi bila kita letih, dia suruh juga layan dia bila dia bosan, adil ke??? hati kata..ala bukan slalu pun... bila kita sayang orang tu, kita jadi cam orang gila dengar dia sakit, tapi bila kita sakit, dia siap kuar ngan kawan2 dia meraikan hari kesakitan kita, hati kata..xpe,xkan dia nk berkepit ngan kit 24 jam... bila kita sayang orang tu, kita x pernah pentingkan diri sendiri, tapi dia hipokrit tahap gaban, hati kata..xpe,dia memang macam tu kene lah terima... bila kita sayang orang tu, kita sayang nak tinggal kan dia selama-lamanya, tapi dia xtau kita berdepan dengan maut, walaupun kita sakit,dia kata kita sakit biase-biase je,jangan mengarot, hati kata..macam mana lah dia bila kita x ada, mesti dia happy... bila kita sayang orang tu, kita x sanggup tengok orang dia menderita, tapi dia x pernah hargai diri kita, hati kata.. tau x betapa kita sayang kat dia...? bila kita sayang orang tu, kita sanggup tinggal kan dia selama-lamanya untuk dia bahagia, tapi,adakah dia tau pengorbanan kita? hati kata..xpe,janji dia bahagia... DAN... bila kita dah tinggalkan dia selama-lamanya, dia datang ziarah pusara kita, dia kata dia mintak maaf sebab pernah mengata kita.. dia mintak maaf sebab pernah buat kita tunggu dia, dia mintak maaf sebab pernah paksa kita layan dia time bosan, dia mintak maaf sebab pernah heboh 1 dunia salah kita, dia mintak maaf sebab pernah x hirau kan call kita, dia mintak maaf sebab pernah x dengar luahan hati kita, dia mintak maaf sebab pernah buat kita kelaparan sebab dia, dia mintak maaf sebab pernah ganggu waktu rehat kita, dia mintak maaf sebab xpernah hiraukan sakit kita, dia mintak maaf sebab pernah pentingkan diri sendiri, dia mintak maaf sebab pernah tengok penderitaan kita... namun semua telah terlambat,, hargailah orang-orang yang kita sayang...

blog comments powered by Disqus
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...