Perbezaan antara kartun dan anime

Wednesday, July 14, 2010 11:55 AM Posted by Lagend TV
Ramai org kita terutamanya org malaysia menganggap kartun dan anime adalah dua benda yg sama tetapi secara naturalnya dua benda tu adalah berbeza sama sekali post aku kali ni mungkin agak pnjang skit.Ok,akucuba explain dgn cara yg paling simple Kartun adalah istilah yang dulu disebut sbg seni semasa zaman renaissance.kemudian berevolusi kpd program animasi yg bertujuan utk menghiburkan sebahagian besar anak-anak. Untuk, kejelasan, kartun istilah''dalam pasal ini harus merujuk pada program animasi. Sebenarnya walaupun, seharusnya tidak ada perbezaan antara anime dan kartun. anime adalah istilah yang digunakan oleh Jepun untuk merujuk kepada kartun animasi, dari negara mereka sendiri dan dari orang lain juga. Entah bagaimana, walaupun, dunia mula menggunakan istilah anime merujuk pada kartun Jepun secara eksklusif. animasi Jepun pernah disebut japanimation, tetapi istilah ini dibuang tepat ketika istilah 'anime itu dimasukkan ke digunakan. secara teknikal mmg xde perbezaan antara kartun dan anime, tp cuba korg tgk sendiri bagaimana plot anime tu disusun dan korg akan merasai perbezaannya.Dengan kata lain,kartun dan anime adalah dua benda yg berbeza. Alur cerita / Plot Kartun biasanya memiliki plot sederhana dan ditakrifkan. Dan mereka biasanya tentang orang baik melawan orang jahat.Kebanyakan siri anime,juga hampir sama baik vs jahat tetapi jarang plot sederhana dan jarang dapat diprediksi. Korg akan dapati unsur politik, keagamaan, kemanusiaan, dan skor dari beberapa konsep-konsep abstrak lain dalam sebuah anime. Sedangkan kartun hanya tentang 'kejahatan' mengejar kucing 'tikus yang tak bersalah "atau pahlawan membela dirinya dan orang lain dari jagoan yang sangat jahat. Anime boleh mengaburkan garis antara yang baik dan yang jahat, sehingga anda akan bertanya-tanya sisi mana yang benar-benar benar. Lihatlah plot Gundam, tidak ada orang baik atau orang jahat. Mereka berdua berjuang untuk tujuan yg sama, dan kedua-dua belah pihak bersedia untuk berbuat baik dan yang jahat untuk mencapai tujuan mereka. Lihatlah Wave Country Naruto yang sekarang di Naruto Shippuden. Zabuza, jahat seperti dia, telah menimbulkan air mata lebih simpatik dari salah satu antagonis khas Disney. Namun demikian, dengan sedikit pengecualian 'kartun adalah Peraturan mudah'. Ada siri kartun yang jauh lanjutan seperti X-laki-laki. Dalam hal humor, anime melampaui komedi slapstick yang menawarkan kartun. Tidak akan ada lelucon dangkal tentang ayam menyeberang jalan dengan anime. Ada bahkan tidak akan denting pisang klasik. humor Muzik adalah mendalam dan cerdas. Namun, perlu dicatat bahawa sebahagian besar kartun untuk anak-anak. Muzik boleh untuk penonton dewasa; itu sebahagian besar adalah, sebenarnya. Ada pula saat-saat plot anime yang sedang tidak cocok untuk anak-anak. Watak Dalam kartun, ada protagonis, antagonis, dan seorang gadis dalam marabahaya. peranan mereka yang jelas dan jelas dan watak yang selalu bertindak sesuai dengan peranan mereka. Dalam anime, Namun, gadis dalam marabahaya mungkin sangat baik menjadi antagonis, meninggalkan protagonis dalam kesulitan. Tidak tahu apa yang diharapkan dalam anime. watak Muzik, banyak kali, lembur dikembangkan melalui uji coba dan pertumbuhan, manakala watak kartun tetap sama dari ketika acara bermula. (Tentu saja, ada pengecualian seperti Spiderman) Sejak ada. 'S Suatu senario sedang berlangsung, Muzik watak sebenarnya tumbuh dewasa dan bahkan dapat menghasilkan generasi berikutnya untuk siri. Penggemar anime cenderung masuk ke banyak watak yang lebih dalam kerana kedalaman karakter dan pesona. Pertimbangkan Naruto; penonton melihatnya tumbuh dari bayi ke ninja kuat muda, cara dia berhubungan dengan orang, cara dia belajar teknik baru, dan cara dia berkembang secara visual. Itu adalah satu sebab utama untuk popularities dari anime atas kartun biasa. ni artikel indon,aku copy paste je... yg jepun pun ade tp x kan la nak post yg jepun plak,huhu...

blog comments powered by Disqus
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...