5 Hackers Paling Top Di Dunia ( Black Hat )

5 orang di bawah ini merupakan top 5 ( Hackers Black Hat ) iaitu lebih di kenal dengan hackers yang degil, jahil, dan nakal juga jangan di ragui lagi kemampuan mereka ! 1.JONATHAN JAMES JONATHAN JAMES adalah orang amerika, baru umur 16 tahun dia ke penjara kerana kelakuannya jenayah di dunia maya. Pertahanan Amerika & NASA juga kena hackers dengan Jonathan James membuatkan NASA rugi $1.7 juta dollar AS. Sehingga NASA di paksa untuk mematikan server dan sistemnya ! karena kelakuannya dia tidak boleh menyentuh apa pun berkaitan komputer termasuk komputer selama 10 tahun.
Hackers New York Times dan security number Microsoft. Akhirnya di denda $65.000 dollar US, dan sekarang jadi pensyarah bebas di beberapa acara seminar ! 3. KEVIN MITNICK Legenda dalam dunia hack ! * menggunakan Los Angeles bus transfer system. * Mengelabui FBI. * Hacking kedalam DEC system (Digital Equipment Corporation). *Hacking administrator password dalam satu komputer IBM biar menang judi. * Hacking Motorola, NEC, Nokia, Sun Microsystems dan Fujitsu Siemens systems. Sekarang penulis buku, konsultan security dan pensyarah. 4. KEVIN POULSEN Di kenal dengan Dark Dante, hacking database FBI dan hackers seluruh lines phone station. Berkemahiran tinggi hack phone lines. Sekarang menjadi senior editor di Wired News, dan berhasil menangkap 744 penawaran sex melalui profiles Myspace ! 5. ROBERT TAPPAN MORIS Ini adalah orang yang pertama kali bikin Worm, yang dinamakann Morris Worm. Menyebarkan worm melalui internet yang mengakibatkan sekitar 6000 komputer jadi down seluruh dunia ! Akhirnya di penjarakan di rumah selama 3 tahun dan di denda sebesar $10.500 dollars. sekarang bekerja sebagai professor di sebuah MIT Computer Science and Artificial Intelligence Laboratory !
5 Hackers Paling Top Di Dunia ( Black Hat ) 5 Hackers Paling Top Di Dunia ( Black Hat ) Reviewed by Drama Malaysia, Waktwo on May 17, 2010 Rating: 5
Powered by Blogger.