Dialog Ayam Dan Lembu

Monday, April 12, 2010 5:49 PM Posted by Viral Sohor
Ayam : Manusia ni memang pentingkan diri sendiri! Lembu : Kenapa kau kata macam tu? Ayam : Tengoklah. Apa mereka buat kat aku! Lembu : Hah! Buat apa pulak? Ayam : Aku ni bertelur hari-hari. Aku cadang naklah dapat anak dua tiga ekor. Orang kata ada juga waris aku bila aku dah tak de nanti. Tapi manusia ni memang tak berhati perut. Hari-hari dia orang makan telor aku, macamana aku nak dapat anak! Lembu : Alah! Kau punya masaalah kecil aja! Ayam : ?? Maksud kau? Lembu : Aku ni, kalau fikirkan nasib aku lagi malang. Rasa nak bunuh diri pun ada. Bayangkan, hari-hari manusia minum susu aku tapi sorang pun tak pernah panggil aku MAK! Ayam : ?? (Dalam hati: Tak boleh pakai punya lembu!)

blog comments powered by Disqus
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...